wtorek, 6 listopada 2012

Jedenaście liter


Polski język- trudny jak diabli, nawet jeśli jesteś patriotą, nie do pokonania dla zdecydowanej większości obcokrajowców, a i niejednemu Polakowi płatający figle, okazuje się być czasem niedoskonały. Czy wiecie, co znaczy ,,serendipity''? Nie? Ja też nie wiedziałam, spokojnie ;)

Przeszukałam każde możliwe źródło w poszukiwaniu znaczenia tego słowa. Oczekiwałam prostych rozwiązań, jednego wyrazu, konkretnej odpowiedzi. Nigdzie tłumaczenia nie znalazłam. To podobno jedno z dziesięciu najtrudniejszych do przetłumaczenia słów w języku angielskim. Faktycznie.


Jedenaście liter określające coś, czego na pewno ja, a może i Ty- Czytelniku- powinniśmy się nauczyć. Wiem, że pozytywy spotykających mnie zdarzeń uświadamiam sobie za późno, nie doceniam, omijam wartości.  A tu proszę- można znajdować, nie szukając. Mówią, że kto pyta, nie błądzi, a kto szuka ten znajdzie. Szukam i nie znajduję, może więc nieprzetłumaczalne ,,serendipity" powinno zająć priorytetowe jak dotąd miejsce wszelakich życiowych poszukiwań? 


Starsza A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz